Fåglar

Igår gick jag ock Josefin ut på en liten runda i farsta. Vi gick ner till vattnet för att mata lite fåglar (för att jag skulle kunna fota lite). MEN! Till vår förskräckelse så kommer det inte några fåglar på länge, förutom en liten and..

Efter några minuter börjar vi skymma några svanar vid horisonten påväg mot oss, när dem närmar sig märker vi att en av dem är skadad. Den har fastnat med sin fot i ett fiskedrag. Mellan brödbitarna vi ger dem så försöker den slita bort draget från sin fot, men fastnar med draget i näbben. Efter några försök så lyckas den slita loss näbben från draget, men det sitter fortfarande kvar i foten.
Josefin ringer någon djurförening här i stockholm som säger att dem ska se vad dem kan göra och strax ska ringa tillbaks. Minutrarna rullar på och Isabell och Petter hinner komma ner och kolla vad som står på men ingen ringer..

Jag ringer upp två gånger men personen jag pratar med verkar inte få tag på några "djurräddare" och säger att dem ändå inte kan göra något fören imorgon(idag).

 

 

Kommentarer
Postat av: susanne

Tur att det finns så fina ungdomar som ni, ge er inte förrän de kommer och fixar det. Det är bara att ringa. Vilka fina skogsområden ni har i Farsta, kanske det är där du joggar. Här är fortfarande isen kvar och jag läste i tidningen att en liten hund hade sprungit ut på isen vid malmudden och matte hade varit tviungen att ringa räddningstjänsten för att få in den innan den gått igenom och drunknat. Ha det bra/S

2010-05-05 @ 08:42:06
URL: http://vetgirigast.blogspot.com
Postat av: ANETTE

Men vad synd om svanen, förstår om ni blev uppgivna...

Att de inte kunde komma med en gång, stackars svan!



Idag fick vi besök av Susanne...sååå roligt!

Jag bakade scones och kokade espresso (te till mig)

som vi mumsade av...

De planerar för fullt inför resan...men hon var lite orolig över att det fanns så få platser kvar...hoppas det löser sig, de ser ju verkligen fram emot denna resa...

Rufus han hade fullt upp med att kolla in Fransen...det lät som om han sjöng när han såg henne....jag var tvungen att fota honom, så nyklippt och fin!



Ha en riktigt härlig helg

och sköt om er!



Kram från hemstaden,

Anette

2010-05-07 @ 18:45:39
URL: http://ofeliashusblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0