Gotland dag 1






Visbyhamn




På just våran dörr var det en lapp uppstoppad:
"I cellen brevid denna, satt Tektor Lundquist fängslad från april 1875 till 18 maj 1876 då han avrättades med halshuggning. Läs gärna mer till vänster"

Kanske ska tillägga att vi bodde på ett gammalt fängelse som nu är omgjort till vandrarhem!





Första dagen var riktigt varm och snurrig. Vi sprang omkring på Visbys gator och försökte hitta till affärer och resturanger. Kändes lite som om vi sprang omkring i en labyrint och försökte hitta ut.



När vi fått lite mer koll på läget gick vi och åt på Surfers, en resturang mitt i Visby. Riktigt god mat och RIKTIGT stark mat. Alltså jag som gillar stark mat fick tårar i ögonen av deras kyckling. Jag visste inte heller att man kunde förvara så mycke snor i kroppen, för jag snöt mig mer på resturangen än vad jag gjort på några månader.



Efter Surfers strosade vi runt inne i stan och hittade ett mysigt ställe, kallat Krönet!
Superbra ställe om man vill fota solnedgångar över visby (man ser över hela visby och horisnten).



Kommentarer
Postat av: Rauni

Åh vad fint ni verkar ha haft det. Så fina ni är och vilka fina bilder! Kram mamma

2010-06-29 @ 14:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0