hemförsäkring

- check!

Länsförsäkringar här fungerade ju inte alls på samma sätt som hemma. Hemma kommer man till en receptionist som antingen ringer ner en kollega som man får träffa eller liknande. Iallafall kommer jag fram till disken och där sitter en man, säger att jag vill teckna hemförsäkring varpå han frågar om mitt personnummer. Coolt tänker jag, är det så det fungerar här.. att receptionisten gör allt klart så går det snabbt hos nästa person. Så var det ju inte, han måste varit någon slags alltiallo. 

Han tecknade iaf hemförsäkring så nu är det klart!

Jag har gått och kärat ner mig i en skjorta på weekday, men ska jag ha råd med den får jag väl leva på skorpor en månad. Så det blir väl inget av det. 

Det härliga vädret är tillbaka i storstan och det är tjockt med folk ute om dagarna. Riktigt härligt!

Just nu befinner vi oss soffliggandes med ben och fot-ont. Nog vore det skönt att sova.. lite bara?



/Josefin

Kommentarer
Postat av: ANETTE

Evelina visade mig just er sida...kul att ni håller oss uppdaterade om vad som händer i storstaden...Alva och Ofelia har suttit klistrade vid skärmen när jag läste era inlägg...Ofelia undrade om ni är i ett annat land...det tar nog ett tag innan hon förstår var ni är...



Kram från hemstaden,

Anette

2010-04-06 @ 20:52:11
URL: http://ofeliashusblog.blogspot.com
Postat av: viktor

hehe, va sött. Ett annat land! :)

2010-04-07 @ 11:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0