30 plusgrader i solen

Wow tänker ni! Nja, hold your horses. Det varade inte länge.. på vägen hem från stan regnade det, sen snöade det och sen haglade det. Vi är ju lite inne i det här med gudar nu sen igår och vi sa det: nu spökar vädergudarna!

Jag längtar till värmen och solen håller i sig, när man kan sitta på balkongen och äta frukost, grilla på utegården och lämna tjocktröjorna hemma.

Imorse startade vi dagen med att baka kladdkaka. Det var min första egenbakade någonsin och god blev den. Sen gav vi oss iväg på en loppis, trodde vi, men allt var igenbommat - skittrist!

Nu har vi just smällt in en mini-gratäng i ugnen, sejfile,broccoli, ost. Får hoppas det blir bra.. det är så roligt att prova nya saker. Och fisk är jag väl inte direkt van att laga.

 


Såhär kan en liten frukostmorgon se ut hos oss, vi testade litegrann.. snart kanske det blir mer avancerade grejer.. men det lämnar jag åt min tekniska pojkvän. Varsågoda!

Breakfast motion from viktor pettersson on Vimeo.


Ha det gott!

/Josefin

 

Kommentarer
Postat av: Rauni

Vad duktig du är på att laga mat Josefin! Jag skulle vilja vara där och smaka...Ha det gott,hälsa de andra, kram mamma

2010-04-18 @ 19:07:15
Postat av: susanne

Min duktiga killa, vilken fin lite motionedit du gjort. Hoppas att du kommer att få jobb med just detta, det är du värd. God mat eller, vit fisk blir godast med riktigt bra fiskkryddor. Det ska ni skaffa er så småningom. Citronpeppar är en höjdare till fisk. Färgar håret idag men det blev inte riktigt som jag vil ha det. Nåja, nu är det snart bara två veckor tills Peking, hoppas att vi kommer iväg trots vulkanutbrott och allt damm. Kolla nu noga vilka storlekar ni ska ha på skor och kläder..../S

2010-04-19 @ 11:51:37
URL: http://vetgirigast.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0